0888 508 199     понеделник - петък, 10 - 12 и 13 - 17 ч.

Круиз: Полезна информация

круиз_105
 “Пищност и обстоятелства”, Юджийн Савидж, 1938-40 г.

Кои познати/приятели да поканим на круиз?

Независимо от това колко добра/изгодна резервация за круиз ваканция сте направили, винаги остава един въпрос от първостепенна важност, който може да развали и най-доброто Пътешествие по вода: кого да поканим и с кого да отидем на круиз? Повечето от нас имат по над 1000 контакта в телефоните си. За съжаление обаче много малка част от тях са на  близки приятели. Често се оказва, че поради различни причини точно тези приятели не могат да дойдат с нас. Същевременно не искаме да сме „сами“.
Ето един съвет от опит как да формирате приятна компания от хора, с които все още не се познавате много добре: насочете се към познати, чиято работа изисква постоянно вземане на някакъв род решения. Хора, които управляват други хора, процеси, ресурси… Обикновено тези личности отдавна са преодолели факторът „его“ и НЕ държат на всяка цена да наложат мнението си по време на пътуването. Те съзнателно искат да си починат и ако може някой друг да взема решения по време на ваканцията вместо тях, то това би било прекрасно. Когато се обградите от подобни хора, практиката показва, че сформираната компания се стикова перфектно поради липсата на желания за налагане и манипулиране на групата от отделните й членове.
Обратно, ако пътувате с хора, които са управлявани, които към момента не са имали съществен шанс за изява, те почти винаги гледат да се изявят, като непрестанно се опитват да налагат техния избор. Това обикновено до третия ден писва на всички останали и групата се разпада. В по-лоши случаи дори цялата ваканция се проваля от незрели междуличностни отношения.
За круиз НЕ си търсете за компания хора с големи финансови възможности!

Звездна категоризация на круиз корабите

Звездната категоризация на корабите служи единствено за обща насока при избора на круиз и не представлява каквато и да било официална международна система на категоризация (такава няма). За различните видове каюти стандартите могат също да варират.

От коя круиз компания какво да очаквате

За да изберете круиз който в най-пълна степен съвпада със стила ви на живот и почивка, с интересите и бюджета ви, е важно да имате обща представа кои круиз линии кои пазарни сегменти обслужват. В круиз индустрията се разграничават четири основни пазарни сегмента – икономичен (бюджетен), стандартен, първокласен, луксозен. В рамките на един сегмент, круиз линиите също се градират. Корабите на големите круиз компании като Royal Caribbean, Princess Cruises, Holland America, Celebrity Cruises и др. също имат класове. Нещо повече, всяка круиз компания оперира в определени дестинации. Когато знаете това, независимо с какви епитети е украсена офертата, името на круиз линията ясно ще ви каже какво ниво качество и преживяване ще получите за парите си. В рамките на един сегмент, операторите също са подредени по качество.
Интересно е да се наблюдава, че това което у нас се определя като първокласен или луксозен круиз продукт, в Америка и Европа попада в стандартния сегмент.

Какво да очаквате от избрания круиз

Икономичен круиз – най-важна е ниската цена, забавленията са ограничени до необходимия минимум или липсват. Стари кораби.
Стандартен круиз – активна и динамична почивка, много забавления и предложения за брегови екскурзии, интензивна програма в точките от маршрута. Този продукт привлича много семейства. Безплатното настаняване на деца в каютата на родителите е стратегия, използвана от някои круиз компании с масова характеристика (Costa и MSC). За тези круиз линии бъдете внимателни по два аспекта – детската глъчка е навсякъде (има много деца поради ниската цена), а и специализираните клубове и зони са пренаселени. Други круиз линии таксуват децата, но в замяна на това детските клубове са просторни и разнообразни, обособени са възрастови зони, има специализирани обучителни занимания и забавления. В единият случай получавате ниска цена за масовка, в другия – качествена ваканция.
Първокласен круиз – корабите са по-малки от тези за стандартен круиз, обслужването се доближава до индивидуално, кухнята е гурме, каютите са по-големи, по-малко деца, голяма част от пасажерите са над 45 г.
Луксозен круиз – малки кораби, стойността е в преживяването, в дизайнерския интериор,  в насладата от най-висока кухня и обслужване, в гостуването на лектори световноизвестни политически лидери, дипломати, посланици, учени, писатели, в съотношението ”пасажери към екипаж”, което се доближава до 1:1, почивката има по-лежерен характер, възможна е тематична насоченост.

Съвети при пътуване на българското Министерство на Външните Работи

За последна информация и съвети при пътуване извън България, моля посетете : http://www.mfa.bg

24-часови телефонни линии на българското Министерство на Външните Работи за съдействие на български граждани, изпаднали в беда при кризи или бедствия в чужбина:

02/948-30-08, 02/971-28-44, 02/870-41-57
crisis@mfa.bg

Здраве

За информация относно здравни изисквания и ваксинации, моля посетете: http://www.ncipd.org/

Контакти

Cruise.BG
cruise@cruise.bg
тел. 0888 508 199

Работа с клиенти

Понеделник – Петък
10:00 – 12:00
13:00 – 17:00

Някои практични съвети преди и по време на круиз:

– Препълнената ви пощенска кутия е сигурен знак за крадците, че отсъствате от дома. Дайте ключ на близък ваш съсед или приятел да прибира полученото съдържание през няколко дни. Не забравяйте да предвидите кой ще полива цветята докато сте извън страната;
– Продължително звънящият телефон също е сигнал, че отсъствате. Изключете го или настройте гласовата си поща да се включва при второто позвъняване;
– Не носете от България обемисти плажни хавлии и халати за баня – предоставят се без допълнително заплащане както за ползването им на борда, така и за брега;
– Пригответе си монети от по 1-2 евро за бакшиши за товарачите на круиз терминала или летищата, таксиметровите шофьори или друг обслужващ персонал;
– Информирайте круиз експерта си предварително, ако имате изискване за диетично или друго меню, специално за вас. Круиз линията трябва да знае предварително, за да може да планира и организира този тип кухня и за вас.
– Предмети, конфискувани от служителите по сигурността на летището няма да ви бъдат върнати обратно. Ако се съмнявате къде да сложите дадено нещо, по-добре го поставете в основния, а не в ръчния багаж;
– Вземете няколко по-големи празни полиетиленови торбички във вашия куфар. Те ще ви послужат впоследствие да отделите дрехите си за пране в тях;
– Водата на борда на кораба може да се пие. Бутилираната вода е за предпочитане, ако държите на определен вкус;
– Каютите с веранда не са подходящи за семейства с малки деца. Дори при каютите с балкон може да има риск. Децата са малки и понякога много бързи. Провират се през много малки отвори и могат да станат инциденти;
– Носете със себе си залепващи се бележки, за да можете да оставяте съобщения на вашия стюард, семейство или приятели на борда;
– Проверете цените на дрехите, електрониката и бижутата в България, преди да похарчите парите си в „безмитните” магазини зад граница;
– Вземете с вас ограничено количество лекарства при настинка и неразположение, нараняване (бинт, лепенки и др.);
– Носете със себе си копие на международния си паспорт;
– Биноклите са полезни както на закрито, така и на открито. Могат да ви послужат в музеи, катедрали или други сгради, докато разглеждате скулптури и архитектурни елементи и детайли;
– Пригответе си визитки. Може да се запознаете с интересни хора на борда и да станете приятели;
– Вземете резервни батерии за фотоапарата и видеокамерата. Обикновено батериите свършват точно когато ни трябват най-много;
– Още в първият ден от круиза направете резервации за представленията които изискват такива, за спа- и фризьорските услуги, които възнамерявате да ползвате на борда, за специализираните ресторанти и за бреговите екскурзии. В повечето случаи местата се изчерпват наистина бързо;
– По-голямата част каюти разполагат с по два контакта (ако не броим третият в банята). Ако възнамерявате да ползвате едновременно компютър, да зареждате батерии в зарядно устройство, както и мобилни телефони, най-добре си носете разклонител;
– Следете движението на бордната ви сметка. Ако възникне някаква неточност я отстранете на момента, а не чакайте последния ден от круиза. В противен случай може да се наложи да чакате на опашка между половин и един час на рецепцията на борда;
– Уоки-токи устройствата са идеални за комуникация между движещи се хора както на борда, така и по летищата или в големите магазини. Особено извън Европа.
– Не оставяйте хавлия или книга на празен шезлонг до басейна, за да си го „резервирате” за през деня, когато ви няма;
– По време на някоя от официалните вечери си направете снимка при корабния професионален фотограф (обикновено са цял екип). Не е нужно да я купувате ако не ви хареса;
– Пригответе си точна сума и я пазете в каютата си за края на круиза, за бакшиши за вашите стюард, главен сервитьор и други служители, които са ви впечатлили с желанието, професионализма и ентусиазма си да ви обслужат перфектно по време на пътешествието по вода.

Други често задавани въпроси

круиз
 “Фестивал на морето”, Юджийн Савидж, 1938 – 40 г.
Топ ниво круиз експерт - CLIA Master
CLIA-LOGOS.png
Cruise.BG e круиз агенция акредитирана ежегодно от Международната асоциация на круиз линиите (CLIA)

Celebrity-and-HAL-Agent-Logos.png

Сертифициран специалист в първокласните круизи на Celebrity и Holland America

Iliyan-Ivanov-Cruise.BG_.png

Планирате круиз? Сканирайте кода! Може да ви потрябва!