„Мъже в кану излизат на брега“, Арман Манукян, около 1928 г.
Защо да ползвам услугите на круиз консултант?
Тези, които вече са били на круиз и имат опит, знаят отговора. По данни на Международната aсоциация на круиз линиите (Cruise Lines International Association - CLIA), в световен мащаб, въпреки напредъка на технологиите, интернет и он-лайн разплащанията, седем от всеки десет пасажера днес предпочитат услугите на круиз консултант при резервация на своя круиз, пред възможността да организират всичко сами. Ето и някои от основните причини:
-
Цената, на която можете да резервирате вашия круиз чрез круиз консултант е същата или по-ниска от тази, обявена в интернет сайта на съответната круиз линиия. В допълнение получавате персонално внимание и обслужване, както и някой, който да носи отговорността по организацията на планираната ваканция.
-
Вероятно приемате, че всички каюти на борда на кораба са сходни, подобно на хотел или курорт на сушата. Не, не са. Различават се не само по изгледа, големината и комфорта си, но и по една сериозна друга характеристика - местоположението си на борда.
-
А дали сте информирани, че при не малко круиз лайнери храненето в основните ресторанти се извършва на две смени? Коя смяна сте имали желание да бъдете - по-ранната, или по-късната? Ако не сте обърнали внимание предварително, дали този факт няма да ви дразни при всяко хранене?
-
Е, вече сте на борда и при първото хранене виждате, че са ви настанили заедно с още 4 или 6 или 8 човека на една маса, и така ще бъде до края на круиза? Вероятно сте си мислели, че ще ви настанят заедно с вашите приятели? Когато вече сте на борда, а имате предпочитания, за които никой не знае, може да се окаже твърде късно за промени.
-
Може пък да възникне проблем с трансфера на плащането ви, или пък да се появи неточност или грешки при оформяне на документите ви за круиз, за които няма как да знаете предварително. На кого ще позвъните за тези проблеми в чужбина? На круиз линията директно? Може обаче да се окаже, че се свързвате с кол център в Индия или Небраска и телефонен секретар ви държи всеки път по 20 минути, докато обаждането ви се пренасочи към служител, а вие обяснявате на различно лице вашия проблем на английски език! Всяко ново обаждане! Искате да изпратите мейл на някой в круиз линията, но не намирате никъде конкретни контакти, а само общи мейл адреси, номера на телефонна централа и адрес на корпорацията!
-
Към тези "случайности" повярвайте, че могат да бъдат добавени още много други "изненади", за които ако сте направили резервацията си сами, никой няма да поеме отговорност.
-
Има разлика между круиз агенция - компания, специализираща в предлагането единствено на круизи, където работят обучени специалисти по круизи с опит и традиционна туристическа агенция, която освен че може да направи резервация за обичайните неща като хотел, самолетен билет, рент-а-кар или медицинска застраховка, има вероятност да ви предложи и круиз.
Круизите подходящи ли са за деца?
Круизите осигуряват на семействата повече качествено време от който и да е друг вид почивка. Делът на семействата пътуващи на круиз нараства с най-бързи темпове. Заниманията са организирани за различни възрастови групи. Круизът е и образователен, позволява на децата да си влияят и взаимодействат в безопасна среда и да опознават света в комфортно и приятелско обкръжение. В интерес на истината, децата прекарват незабравими мигове на борда и на брега. Ако сте избрали подходящия кораб, със сигурност ще ви е трудно да ги свалите в края на круиза.
Има ли круизи без деца на борда?
Ако не обичате тълпите, шума и дългите опашки, опитайте круиз с по-малък кораб, който може да ви осигури желаното бягство. Една от най-добрите компани която може да удовлетвори желанието ви е Viking Ocean Cruises.
Ще се разболея ли от морска болест?
Съвременните кораби имат стабилизатори – големи подводни „перки” от двете страни на корпуса, за да противодействат на всяко залюляващо движение, а и повечето круизи плават в топли и спокойни води. Благодарение на това, по-малко от 3% от пасажерите се разболяват от морска болест. Въпреки това е възможно да развиете някои симптоми – от леко гадене до повръщане.
Както старите моряци, така и съвременните лекари имат свои лекове (което разширява възможностите за избор), които може да опитате и всичките (но не едновременно):
· Когато усетите първото движение на кораба, започнете да ходите напред-назад по палубата. Ще забележите, че коленете ви, собствените ви стабилизатори, ще намерят своето равновесие и начин да неутрализират движението, известно като „моряшка походка”.
· Излезте да ви лъхне морския бриз (доказано най-добрият антидот) и ако чувствате гадене, засмучете лимон или портокал.
· Яжте лека храна. Не се заблуждавайте, че тежката храна ще закотви стомаха ви.
· Когато сте на палубата гледайте към хоризонта (фокусирайте се в стабилна точка)
Природен лек е и джинджифил (можете да го получите от ресторант на борда където се сервира суши например).
Круизите не са ли скъпи?
Сравнете колко би ви струвала почивка на сушата с разходи за храна и забавления, транспорт, фитнес и други спортни занимания, светски събития, образователни занимания, партита и др., и ще оцените забележителната стойност на круиза.
Цената на круиза е ориентир за атмосферата на кораба, пасажерите и нивото на лукс и удобства, както и за храната и обслужването. Сумата, която плащате определя големината, мястото и стила на настаняване. Бъдете подозрителни към големите отстъпки. Това или означава, че продуктът е нереалистично ценообразуван от компанията или, че качеството в някой аспект на круиза ще бъде намалено. Корабите са толкова разнообразни, колкото и пръстовите отпечатъци: според микса от пасажери и екипаж всеки може да промени своята индивидуалност. Възможностите за избор варират от необходимия минимум до лукс, така че определете си бюджет и попитайте вашият круиз консултант как да го оползотворите по най-добрия начин.
Къде мога да отида с круиз?
Изборът е ваш. Всяка година можете да избирате измежду 30 000 (тридесет хиляди) различни круиза и 2 000 круиз дестинации по целия свят. Круизът може да ви отведе на места, неприемливи за възприятията на повечето хора, като Антарктика, Норт кейп, островите от Южния пасифик и т.н. Всъщност, ако затворите очите си и помислите за местата по света, където има вода, със сигурност ще има кораб, който да ви отведе то там.
Колко безопасни са круиз корабите?
Колко често се случват инциденти в морето? Провежда ли се обучение със спасителните лодки? Колко надеждни са медицинските центрове на борда? Не винаги може да спреш пасажерите да си поръчват питиета и да прелитат зад борда, но откакто мореплаването следи статистика на инцидентите, круиз индустрията може да се похвали с най-добри показатели, с по-малко от 20 загинали за последните 35 години (без да броим засядането на кораба Costa Concordia през 2012 г, с 32 общо жертви). Единадесет от фаталните инциденти са от потъването на Роял Пасифик край Малайзия през 1992 г. след сблъсък с тайвански траулер.
Международното морско законодателство задължава целия екипаж да премине основно обучение по безопасност за да получат разрешително за работа на борда на който и да е кораб. Вътрешнофирменото обучение вече не е достатъчно. Нещо повече, наредбите за сигурност подчинени на международната конвенция SOLAS (Safety of Life at Sea) непрекъснато се затягат.
При кого се прави резервацията ми?
Всяка резервация за прави директно в резервационната система на съответната круиз линия. Във всички случаи CRUISE.BG Premium действа като агент на съответните доставчици на услуги, а вие поемате задължението да се съобразявате и да спазвате и техните Общи правила и условия.
Кога трябва да направя окончателното плащане?
Дължимото окончателно плащане към CRUISE.BG Premium трябва да бъде направено приблизително 4 до 12 седмици преди датата на заминаване, според изискването на съответните доставчици на услуги. Ако нямате възможност да заплатите за вашето пътешествие до определения срок, резервацията ви ще бъде анулирана, а вие ще дължите такса за анулацията.
Какви форми на плащане приема CRUISE.BG Premium?
CRUISE.BG Premium приема заплащане чрез банков превод в лева.
Мога ли да отправям специални изисквания?
Отправянето на специални изисквания се възприема от доставчиците на услугите като „молба” и не може да бъде гарантирано. За да направите специално изискване е необходимо да влезете в контакт с нас и да ни го изпратите чрез имейл. Ние ще направим всичко възможно да организираме това ваше специално изискване да стане факт.
Какво означава „Category Guarantee”?
Пасажерът ще получи типа каюта, която е заявил, но точният номер на каютата няма да бъде определен в момента на резервацията. Ще бъде посочен впоследствие от круиз линията.
Пуши ли се на борда на кораба?
Да, на някои кораби все още е позволено на определени открити зони или в казиното. На борда на други има пура бар, но не взимайте кубински пури ако круиза ви започва или завършва в САЩ. Във всички зони за хранене на кораба не се пуши. Дори има кораби напълно свободни от цигарен дим.
Какво означава ранна и късна смяна за хранене?
Обикновено круиз линиите организират храненето в две смени, ранна – от около 18:15/18:30 или късна, от около 20:15/20:30. Пасажерите избират между двете в момента на направа на резервацията, но въпреки това заявката не може да бъде напълно гарантирана.
Какво е „Open Seating”?
При „open seating” пасажерите могат да се настанят на която маса пожелаят в компанията на когото пожелаят в рамките на обявените часове. Обикновено е необходима предварителна резервация.
Какво представлява „Alternative Dining”?
Дава избор на пасажерите да се хранят в отделни от основната зала ресторанти, обикновено малки тематични заведения, далеч от шума на големите зали. В повечето случаи са „а ла карт”, изисква се резервация и се заплаща допълнително. (обикновено 15$ - 50$ на човек + напитки)
С кой ще ме настанят на една маса?
Ако пътешествате със семейството си или с приятели, вероятно ще бъдете настанени заедно. В случай че сте двойка, ви предстои да се запознаете с нови хора, тъй като повечето маси са за 4, 6 или 8 човека.
Имам ли достъп до интернет докато съм на борда?
Болшинството кораби днес предлагат удобството да ползвате интернет, да стриймвате или публикувате съдържание в социалните мрежи и да изпращате електронна поща докато плавате. Много имат интернет кафе и предлагат безжичен достъп навсякъде на борда. Имайте обаче предвид, че скоростта на връзката и таксите за тази услуга варират.
Мога ли да ползвам мобилния си телефони на борда?
Да, някой круиз компании имат договори с базирани на сушата мобилни оператори, а други се свързват директно с телефонната система докато са в порта. Затова и цените варират.
Как да се запиша за брегови екскурзии?
Имате няколко възможности: да ползвате мобилното приложение на круиз линията, да се обърнете към бюрото за брегови екскурзии на борда (Shore Excursions Desk) или да направите резервация от каютата си чрез интерактивната TV система. Чрез нея, също може да поръчвате филми, да играете на електронни игри, да залагате, да поръчате рум-сървис и т.н.
Мога ли да сключа брак на борда?
Да! Много круиз компании предлагат сватбени пакети, при някои бракът може да се сключи на брега, при други – по време на плаване. Капитанът или помощник-капитанът ще извършат церемонията по бракосъчетанието. В сватбеният пакет (срещу допълнително заплащане) обикновено са включени торта, цветя и сватбена закуска.
Круизите подходящи ли са за младоженци?
Да, перфектно романтично преживяване за меден месец. Royal Caribbean и Celebrity Cruises предлагат пакети за меден месец. На борда може да повторите празничната церемония по размяна на обетите.
Как да изберем подходящ круиз?
„Червени платна“, Арман Манукян, около 1928 г.
Провери за места, цени и преференциални условия: